Govern corporatiu

Jaume Giró Ribas

Director General

Jaume Giró, nascut a Badalona el 1964, és director general de la Fundació Bancària Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona, “la Caixa”, i director general de comunicació de CriteriaCaixa, SA.

És llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat de Navarra (1982-87), i diplomat en Administració i Direcció d’Empreses per ESADE (1992-93). Durant la seva etapa a la Universitat, treballa al departament d’Opinió Pública, amb el catedràtic José Luis Dader, i col·labora amb el Diario de Navarra i La Vanguardia.

El 1987 s’incorpora a l’agència de notícies Europa Press, primer com a redactor i després com a cap de la Secció d’Economia a Barcelona. El 1990 entra a l’empresa Catalana de Gas, com a cap de comunicació. El juny de 1991 és nomenat director de relacions externes de Gas Natural SDG, posició des de la qual dirigeix la comunicació i el disseny i implantació de la nova marca d’aquest líder del sector del gas, fruit de la fusió de Catalana de Gas i de Gas Madrid. El 1994 passa a ser director corporatiu de relacions externes del grup Gas Natural, i el 1995 és nomenat també cap del gabinet de presidència. S’incorpora amb 32 anys al comitè de direcció del grup.

El novembre de 2004, Jaume Giró és nomenat director general de comunicació i gabinet de presidència de Repsol YPF. A més a més, de maig de 2007 a juny de 2010, va ser president de PETROCAT i de l’abril de 2007 a l’abril de 2009 va ser conseller de PETRONOR.

El març de 2009 s’incorpora al Grup “la Caixa”, primer com a director executiu a les àrees de comunicació, marca, patrocinis i relacions institucionals, després com a director general adjunt de CaixaBank, i el juny de 2014 és nomenat director general de la Fundació Bancària “la Caixa”.

A més a més de les seves responsabilitats en el Grup “la Caixa”, Jaume Giró és president de Corporate Excellence (Centre for Reputation Leadership), “think tank” sobre temes de reputació i intangibles que reuneix les 20 principals companyies de l’Íbex, i president del Consell de Mecenatge de la Fundació Gran Teatre del Liceu. Així mateix, presideix el fòrum de debat Barcelona Tribuna, és vicepresident de la Societat Econòmica Barcelonesa d’Amics del País (SEBAP), i vicepresident de l’Associació de Directius de Comunicació (DIRCOM).

Última actualització: març 2017

< Torna a Govern corporatiu