Govern corporatiu

Isidre Fainé Casas

President

Isidre Fainé, nascut a Manresa l’any 1942, és president del Patronat de la Fundació Bancària Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona, “la Caixa”, i de Criteria Caixa, SAU.

Va ser  President de CaixaBank, SA des de 2011 i membre del Consell d'Administració des de l'any 2011, fins a la seva renúncia el 2016. Va ser President de Gas Natural Fenosa des de setembre de 2016 fins febrer de 2018, quan va ser nomenat President d’honor.

Des de l’any 2007 va presidir “la Caixa” fins la seva transformació en la Fundació Bancària Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona, “la Caixa”, així com també la Fundació “la Caixa” fins la seva dissolució.

És doctor en ciències econòmiques per la Universitat de Barcelona, ISMP en business administration per la Universitat de Harvard i diplomat en alta direcció per IESE. És acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres i de la Reial Acadèmia de Doctors.

Va iniciar la carrera professional en banca com a director d’Inversions al Banco Atlántico l’any 1964 i més tard, el 1969, es va incorporar com a director general del Banco de Asunción al Paraguay. Més endavant va tornar a Barcelona per ocupar diferents càrrecs de responsabilitat en diverses entitats financeres: director de Personal de Banca Riva y García (1973), conseller i director general de Banca Jover (1974) i director general del Banco Unión (1978). L’any 1982 es va incorporar a "la Caixa" com a subdirector general, amb diversos càrrecs de responsabilitat. L’abril del 1991 va ser nomenat director general adjunt executiu i l’any 1999, director general de l’entitat, la presidència de la qual va assumir del juny del 2007 al juny del 2014.

Isidre Fainé és vicepresident de Telefónica i conseller de The Bank of East Asia i de Suez.

Actualment, ocupa la presidència de la Confederació Espanyola de Caixes d’Estalvis (CECA) i de l’European Savings Banks Group (ESBG) i és vicepresident del World Savings Banks Institute (WSBI).

També és president de la Confederació Espanyola de Directius i Executius (CEDE), del Capítol Espanyol del Club de Roma i del Cercle Financer.

Última actualització: març de 2018

< Torna a Govern corporatiu